Fruit salade

Servings

1

Ready In:

10min

Fruitsalade is heerlijk en oh zo gezond!

Fruit is nature’s candy! Je kan dit met goed fatsoen natuurlijk geen recept noemen, maar dat neemt niet weg dat fruit eten ontzettend gezond is om te doen en dat we dat in Nederland maar veel te weinig doen. Fruit zit boordevol vitamines, mineralen en vezels. Het zit ook nog eens bomvol met vocht. Eat your water 😉 Hahaha… 

 

Een gezond (plantaardig) voedingspatroon stelt fruit en groente aan de basis, wat betekent dat je er echt veel van mag eten. Helaas zijn er de laatste jaren veel diëten en hypes geweest die je wijzen op de ‘gevaren’ van te veel fruit voor het gewicht, want ieehhhhh fruitsuikers enzo. Maar vergeet niet dat fruit een volwaardig product is en dat je door een stuk fruit te eten ook sneller een vol gevoel krijgt en dat de fruitsuikers dus verpakt zitten in een heerlijke voedingsstoffen bom! Je kan van alles te veel eten, ook van fruit, maar dan moet je wel heel erg je best doen 🙂 Daarom adviseer ik mensen altijd om MINIMAAL 2 stuks fruit per dag te eten, maar 4-5 stuks is echt niet gek 🙂

Bij ons thuis heeft de jongste een hele poos geweigerd om brood, pap of havermout te eten. Hij wilde dan alleen maar fruit. No stress! Super gezond en verder op de dag zorg ik er dan wel weer voor dat hij ook voldoende volkoren granen eet.

Maar hoeveel fruit moet je nou eten zodat het een goede vullende maaltijd is? 

 

 

 

Ingrediënten

  • 2 Bananen
  • 1 appel
  • 150g aardbeien
  • 150g blauwe bessen
  • kiwi’s
  • strooi eventueel wat zaden (zoals chia zaad) erover als topping.

Is dit voor 1 persoon?? Jeps, dit is voor 1 persoon 😉 Het is natuurlijk maar een voorbeeld, maar het geeft weer dat je wanneer je een echte hele maaltijd aan fruit wilt eten je daar echt een heleboel van naar binnen mag werken 😉 Succes! Hahaha… Ik ben een grote eter, maar ik kan me voorstellen dat je wellicht ook even een kleine pauze in wilt lassen 🙂 Vooral in de zomer is het vaak echt lekker om veel fruit te eten. Lukt het je niet om zoveel in een keer te eten, verdeel het dan in 2 porties en maak er 2 kleinere maaltijden van, OF, maak er een smoothie van met een beetje water. 

Instructies

Stap 1

Spoel je fruit af.

Stap 2

Snij eventueel in kleine stukjes.

Stap 3

Serveer in een kom.

People Who’ve Made This

Meer recepten

Gezonde havermout pannenkoeken

Smoothies

'yoghurt' met muesli